vrijdag 7 december 2012

Mijn business bootcamp experience

Enkele maanden geleden kwam ik via een onbekende interieurstylist in contact met de business bootcamp. Ik weet inmiddels niet meer hoe deze persoon heet, maar wel dat ze erg enthousiast was. Haar business was gegroeid na het bezoek van dit ondernemers event. Dat vond ik interessant!

Onderzoekend als ik ben, wilde ik hier meer van weten. Hoe meer ik kwam te weten hoe enthousiaster ik werd. Ik heb mij meteen aangemeld voor de nieuwsbrief en voor de volgende Business Bootcamp. Een ervaring die ik niet snel meer zal vergeten...


Voordat ik jullie hier meer over vertel, eerst dit.  Door alle inzichten die ik geleerd heb tijdens de driedaagse bootcamp, heb ik besloten mijn bedrijf te herpositioneren. In a nutshell betekent dit dat ik mijn doelgroep en strategie opnieuw bepaald heb. Een van de gevolgen is een nieuwe website en een nieuwe blog, welke over enkele weken online gaan. Deze blog (blogger) blijft online, maar zal niet langer actief zijn. Wil je op de hoogte blijven over bijzondere acties en deze lancering, schrijf je dan alvast in op mijn VIPlist


Terug naar de Business Bootcamp. Een van de belangrijkste redenen dat ik hier naartoe wilde is dat ik meer klanten wilde en twijfelde over mijn doelgroep. Ik had mij voorgenomen dat ik praktisch alles zou opvolgen wat ik daar zou leren. Maar dat zou nog een uitdaging blijken...


Je vraagt je misschien af wat ik daar dan wel niet heb geleerd? Hier volgt een greep uit de vele punten die me zijn bijgebleven:



  1. Wees succesvol door anderen te helpen succesvol te worden.
  2. We leren het snelst door zo veel en zo snel mogelijk fouten te maken.
  3. Om je strategie te bepalen moet je weten wat je klanten willen.
  4. In plaats van "Het is niet mogelijk" vraag je: "Hoe is het wel mogelijk".
  5. Een ondernemer heeft als doel overvloed en onafhankelijkheid.
  6. Maak een keuze met wie je wil samenwerken. Niet vanuit nood, maar vanuit contributie.
  7. Het belang van focus. Dit heeft enorm positieve gevolgen voor je IQ en effectiviteit.
In de praktijk vragen al dit soort inzichten om een stevige implementatie. Dat gaat natuurlijk met vallen en opstaan. Intussen heb ik al een paar stappen gezet in de goede richting. Zo heb ik mijn doelgroep inmiddels redelijk in kaart. Is mijn nieuwe website nog meer op mijn potentiĆ«le klanten en hun behoeften gericht. Gaat mijn blog veel meer waarde (tips, adviezen, kortingen enz.) bieden aan mijn prospects. Ben ik bezig met een prachtig e-book. Kortom positieve ontwikkelingen op komst! En niet te vergeten, iets wat ik zelf heel leuk vind, is dat ik de positieve energie die ik van jullie krijg, ga belonen. Iedereen met tips die leiden tot concrete opdrachten krijgt hier iets voor terug. Dit geldt alleen voor VIP-members. Dus vergeet je niet in te schrijven op mijn VIP-list. Ik heb er zin in!







Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...